Kiedy już podjęliśmy trud przygotowania materiałów: tekstów, zdjęć i ofert, i posiadamy już naszą własną, wymarzoną stronę "www", przychodzi czas, aby pokazać ją światu. Niestety rynek, szczególnie dla małych i mirko-przedsiębiorstw jest trudny i aby na nim zaistnieć nie wystarczy rzetelne i profesjonalne oferowanie usług lub produktów. Darmowe pozycjonowanie w wyszukiwarce (w linkach organicznych) jest często nieefektywne, szczególnie kiedy usługi i towary jakie chcemy oferować są popularne. Dlatego nieodzownym elementem staje się reklama komercyjna. Aby nasza firma mogła "zaistnieć" i co ważniejsze, przynosić zadowalające zyski, musi stworzyć kampanię reklamową, która przebije się i trafi do Klienta.
Głównym czynnikiem, który zniechęca małe firmy do reklamowania się jest koszt. Tutaj z pomocą przychodzi nam Google Ads, system w którym podstawową zasadą jest to, że płaci się za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. A więc opłata pobierana jest tylko za sprowadzenie użytkownika na stronę! Dzięki temu można poinformować klientów o właśnie trwającej promocji, zainteresować ich konkretnym produktem oraz skierować reklamę do określonej grupy odbiorców, którzy są nią zainteresowani i dzięki temu ograniczyć koszty.
Jest to metoda na natychmiastowe zaistnienie na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i w porównaniu z innymi środkami przekazu reklamowego, przystępna cenowo. Samodzielnie ustala się stawki za kliknięcie oraz wysokość dziennego budżetu, który zostanie na nie wykorzystany.
Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania wtedy, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazy (słowa kluczowe) opisujące Twoją działalność, usługi lub produkty. Reklama wyświetla się więc tylko tym użytkownikom, którzy aktywnie ich poszukują.