Google Search Console (dawniej Google Webmasters Tools) to zestaw darmowych narzędzi, stworzonych do monitorowania witryn internetowych. Cieszy się dużą popularnością, szczególnie wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem i marketingiem stron www.
Za pomocą "GSC" w prosty sposób można sprawdzić, jak Google indeksuje naszą treść i jak widzi naszą stronę w sieci. Innymi słowy, jeśli chcemy, żeby nasza strona wyświetlała się wysoko w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, zależy nam na monitorowaniu jej działania i wielu innych ważnych aspektach, to instalacja Search Console jest niezbędna. Umożliwia ona także utrzymanie wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu.
Zalety korzystania z Google Search Console:
- monitorowanie dostępu robotów Google do strony,
- zgłaszanie do Google nowych podstron i innych treści do szybszego zaindeksowania,
- kontrola nad szybkością indeksowania serwisu przez Google,
- uzyskanie szybkiej informacji o złośliwym oprogramowaniu, spamie i wirusach na stronie,
- podgląd strony widzianej przez użytkownika i roboty Google,
- podgląd słów kluczowych, przez które nasza strona wyświetla się w wynikach, ich średnia pozycja, liczba kliknięć czy współczynnik klikalności (CTR – click through rate),
- wgląd w podpowiedzi Google, które pomogą ulepszyć stronę,
- podgląd linków kierujących do zweryfikowanej domeny,
- weryfikację poprawnego wyświetlania danych w wynikach rozszerzonych (tzw. Rich Snippet),
- sprawdzenie poprawności obsługi strony na urządzeniach mobilnych.
Jakie korzyści niesie ze sobą korzystanie z Search Console?
Właściciele stron, którzy zastanawiają się "do czego mi Google Search Console?", powinni mieć świadomość, że narzędzia stworzone przez twórców najpopularniejszej wyszukiwarki powstały właśnie z myślą o nich. Dzięki nim właściciele firm mają dostęp do raportów i statystyk związanych ze stroną oraz pomoc w planowaniu strategii jej promowania, a administratorzy i programiści do monitorowania poprawności jej działania.
2019r. - Google wprowadza „usługę domeny”.
Korzystanie z Google Search Console stało się łatwiejsze. Nie trzeba już podawać wszystkich wariantów adresu URL dla efektywniejszej administracji stroną. Google wygeneruje je samodzielnie.
Dotychczas Google zalecał administratorom dodawanie do usługi wszystkich wariantów głównego adresu URL strony, tj. z uwzględnieniem członów http, https, www i bez www, a nawet m. (dla stron przygotowanych pod urządzenia mobilne). Problem polegał na tym, że dane dla tych wariantów adresu URL nie były widoczne w jednym miejscu, co utrudniało ich śledzenie i analizowanie. Ta niedogodność została właśnie usunięta! Google ogłosił wprowadzenie usługi „domain properties”, która pozwoli na monitorowanie danych Google Search dla całej domeny, bez podziału na jej URL-owe warianty.
Kategoria "domain properties", która została przetłumaczona jako usługa domeny, obejmuje wszystkie subdomeny i oba protokoły (szyfrowany i nieszyfrowany).
źródło: grupa-tense.pl, rynekdomen.pl
Korzystając z naszych usług: projektowania strony, hostingu, czy e-marketingu, dodamy Twoją stronę do Google Search Console bezpłatnie! Zapraszamy do kontaktu!